viernes, 25 de diciembre de 2009

Intervenció de síntesi

Després de 3 mesos d'aprenentatge, d'esforç i de treball l'assignatura de Gestió de la informació i TIC ha arribat al seu fi. La veritat es que al començament em vaig espantar una mica, ja que el tema d'informàtica és una cosa que porto bastant malament, i quan vaig començar a treballar amb el bloc tenia l'impressió que mai sabria pujar fotos, videos, power points... etc. i la realitat ha sigut una altra ja que poc a poc i amb el pas del temps he aprés moltes coses i el meu blog ha anat tenint més i més entrades.
Per a mi les dues intervecions que han estat més significatives, per una part és la del GIMP, un programa del qual mai havia sentit parlar i que a la mateixa vegada el vaig trobar molt útil per a la modificació de fotografies. La seva facilitat d'utilització i la seva utilitat ha fet que si tinguès que destacar dues de totes les entrades que he fet, em quedi amb aquesta. Per l'altre banda l'altre intervenció significativa ha sigut la del treball de Territori, ja que ha sigut un treball el qual ha comportat molt d'esforç i molt de treball, però a la mateixa vegada va ser una gran experiència i un treball en equip molt reconfortant.

Reflexió final del mòdul 2: Llenguatge visual i plàstic, llenguatge musical i educació física

Aquest mòdul personalment m'agradat molt ja que les tres assignatures que hi formen part són bastants amenes i al mateix temps són molt educatives, la qual cosa fa que aprenguis moltes coses.
A l'assignatura de llenguatge visual i plàstic hem après moltíssimes tècniques diferents fins al moment totalment desconegudes per a mi. Hem aprés a pintar amb pures, a utilitzar (o intentar-ho) només l'hemisferi esquerre, a saber com treballar amb nens, a saber quines eines són les millors i quines no ho són tant a l'hora de treballar a una escola... entre d'altres coses. Plàstica m'ha servit per conèixer millor aquestes eines i així en un futur, qui sap? pot ser les pugui dur a terme.
Per altre banda llenguatge musical, una assignatura on hem aprés molt i a la mateixa vegada ens hem divertit, m'ha ajudat molt a l'hora de coneixer les tècniques musicals, d'aprendre cançons infantils (les quals utilitzo dia rere dia amb els meus nens de l'escola bressol on treballo), per familiaritzar-me més amb els intruments musicals...etc. És una assignatura on hem pogut gaudir de la música en general, com per exemple d'audicions, de la música clàssica...etc.
Per últim educació física, només fèiem dos hores a la setmana, una de teoria on hem aprés molt sobre psicomotricitat i a més gràcies als treballs en grups tant meu com dels meus companys hem aprés més sobre la lateralitat, les habilitats motrius bàsiques, entre d'altres. L'altre part de l'assignatura era la pràctica, molt amena i divertida i a la mateixa vegada molt útil per portar a terme actualment amb els nens i nenes o en un futur.

Per finalitzar dir que he gaudit molt d'aquestes tres assignatures!

jueves, 24 de diciembre de 2009

Bon Nadal

Ara sí que això s'acaba, i només puc dir:

BON NADAL A TOTHOM I MOLTA SORT PELS EXÀMENS!




Escultura musical: Temps de música

A les assignatures de Llenguatge plàstic i de Llenguatge musical, ens van demanar fer una escultura musical, al principi ens vam agobiar molt! Una escultura musical? que fem? per d'aquí quinze dies? que poc temps! Anaven passant els dies i les idees anaven fluint, fins que es va decidir que voliem fer. Les meves companyes eren la Soraya Corpas, la Miriam Lozano i l'Anna Taberner.
Després de molt treballar i pensar quina seria la millor manera de presentar el treball, ens va sortir una gran escultura de la qual estem molt contentes.
Voleu veure el nostre procés de treball i el resultat final? Aqui està, espero que us agradi!


Reflexió final del Mòdul 1: Comunicació oral, escrita i digital i Gestió de la informació i TIC

Una vegada ja hem acabat el quatrimestre el que puc dir d'aquestes dues assignatures no es res més que m'han agradat molt i m'han ajudat a desenvoluparme una mica més amb les noves tecnologies. Per una banda a Comunicació oral, escrita i digital he aprés a parlar en públic, a posar-me davant d'una classe i fer un debat, o bé una recitació o simplement a llegir un text. La vergonya a vegades et juga una mala passada, però amb la pràctica de parlar en públic pot ser t'acabes acostumant i et dones conte que fer una exposició no es tan greu com sembla.
I per l'altre banda, a Gestió de la informació i TIC com comentava a una entrada anterior, he aprés a desenvoluparme més en el món de la informàtica i he aprés a utilitzar programes que fins al moment eren totalment desconeguts per mi.

Seminari, dimarts 22.12.09

Aquesta sessió de seminari va ser especial, ja que era l'última, el quatrimestre s'ha acabat, la qual cosa comporta que pel semestre que bé tinguem nova tutora i nous companys de seminari.
Vam començar parlant de com ens ha anat el quatrimestre en general, com estem pels exàmens, com hem vist les assignatures...etc.
Finalment tots els professors ens teníen preparada una sorpresa, com que en tots els seminaris (excepte en un) em començat totes les sessions explicant un conte, dimarts vam ser nosaltres mateixos qui vam anar a l'auditori a gaudir d'un conte explicat per la Roser Ros, tota una experta en l'explicació d'aquests. Ens va explicar tres contes, molt divertits i amens, jo m'ho vaig passar molt bé!

Competències digitals específiques del mestre en relació a la tecnologia

Per poder viure al segle XXI i tal i com va avançant la societat d'avuí dia, és molt important treballar l'ús de les TICS des de ben petits, per això és molt important que els mestres tinguin una bona formació per poder ensenyar aquests coneixements als seus alumnes. Només per això és essencial que tots els mestres, incloent així als mestres d'educació infantil, conèixer els continguts educatius dels infants, la qual cosa es pot trobar als Currículums de l'educació infantil.
A la universitat la competència digital facilita de diverses formes el procés d'ensenyament i aprenentatge. Tot això que avuí dia estem estudiant a TIC ens serveix per gestionar millor la informació i per que ens poguem comunicar amb els nostres companys els estudiants, i en un futur per que ens poguem comunicar amb els nostres companys els docents.

En el document de la UNESCO podem trobar 3 nivells d'aprofundament que hauriem d'adquirir els futurs docents pel que fa l'ús de la tecnologia, són els següents:
  • Nocions bàsiques de tecnologia
  • Aprofundiment de coneixements
  • Creació de coneixements
La ISTE també ha publicat dos documents que recullen les competències que haurien de tenir els docents i nosaltres, els estudiants:

- Normes Nacionals sobre Tecnologia Educatiba per a docents:

  • Inspirar i facilitar l'aprenentatge i la creativitat dels estudiants.
  • Planificar i dissenyar experiències d'aprenentatge i avaluació incorporant instruments contemporanis.
  • Mostrar coneixements, habilitats i estratègies de treball innovadores i centrades en la societat digital.
  • Promoure la ciutadania digital i la responsabilitat
  • Millorar la pròpia pràctica professional i la capacitat de lideratge.
Normes Nacionals sobre Tecnologia Educativa per a Estudiants:

  • Creativitat i innovació.
  • Comunicació i col·laboracio.
  • Investigació i fluidesa en l'ús de la informació.
  • Pensament crític, resolució de problemes i presa de decisions.
  • Ciutadania digital.
  • Funcionament de la tecnologia i conceptes.
Reflexionant sobre aquest text m'he adonat de la importància que
té per a nosaltres, els estudiants d'educació infantil, l'ús de les TIC, i com dia a dia, ens hem d'anar actualitzant i hem de fer per aprendre coses noves, no ens podem quedar enrere tot i que la tecnologia avanci molt de pressa.

miércoles, 23 de diciembre de 2009

JClic

JClic és una pàgina web que s'utilitza per a la creació, realització i avaluació d'activitats educatives multimèdia, desenvolupat en la plataforma Java.
És una aplicació de programari lliure basada en estàndards oberts que funciona en diversos entorns operatius.

El JClic està format per quatre aplicacions:

  • JClic applet: Un applet que permet incrustar les activitats JClic dins d'una pàgina web.
  • JClic player: Un programa independent que un cop instal·lat permet realitzar les activitats des del disc dur de l'ordinador sense que calgui estar connectat a Internet.
  • JClic author: L'eina d'autor que permet crear, editar i publicar activitas d'una manera més senzilla i visual.
  • JClic reports: Un mòdul de recollida de dades i generació d'informes sobre els resultats de les activitats fetes per alumnes.
A la classe de TIC vam realitzar una pràctica amb aquest programa tot seguint els passos del Jordi Simón. El que vam fer va ser el següent:

- El primer que vam fer va ser guardar-nos a una carpeta de l'escriptori 4 fotografies de fruites diferents.
- A continuació obrim el programa JClic i comencem a treballar.
- Obrim un nou projecte i escollim les característiques que millor s'ajustin a les activitats que volem fer.
- Vam fer 4 activitats diferents: 2 puzzles d'intercanvi i 2 associacions simples.
- Configurem i modifiquem totes 4 activitats, possant-li un color de fons que quedés bé, canviant el color i la grandària de la lletra, possant-li un nom adient a l'activitat, possant un missatge d'inici i un altre de final, i possant una mida adequada a les imatges.

Cada vegada que finalitzavem una activitat, després de comprovar que funcionava correctament les vam guardar a la carpeta del blink i vam crear una pàgina web amb cada una d'aquestes.

Aquest és el meu treball que vaig realitzar a classe: Fruites

I aquest és el que he realitzat jo pel meu compte: Bebés

domingo, 20 de diciembre de 2009

Ombres

A l'assignatura de Plàstica vam treballar les ombres d'una manera molt peculiar. Ens vam dividir en grups, les meves companyes eren la Soraya Corpas, la Miriam Lozano i l'Anna Taberner. La feina consistia en col·locar una fotografia al retroprojector i un paper d'envalar gran a la pared, el etroprojector enfocava a la pared on havíem col·locat el paper i nosaltres amb ceres havíem de repasar el contorn del dibuix, és a dir l'ombra.

Aquestes fotos expliquen millor la nostra feina.



Pràctica amb CMapTools

CMapTools és un programa que et permet fer d'una manera ràpida i senzilla mapes conceptuals. Aquesta pràctica demanada pel Jordi Simon a l'assignatura de TIC, consistia en que mitjançant un text d'un sopar de Nadal familiar s'havia de fer un mapa conceptual, utilitzant així les paraules claus d'aquest.

Aquest és el meu mapa conceptual:




sábado, 19 de diciembre de 2009

Aportació a la "Viquipèdia"

A l'assignatura de TIC, el Jordi Simon ens va demanar un treball en grup, les meves companyes per portar-lo a terme van ser la Soraya Corpas, la Roser González, la Míriam Lozano i l'Anna Taberner.
La feina consistia en crear una nova entrada a la Viquipèdia i nosaltres vam decidir fer-ho sobre l'Eulàlia Bosch, ja que poc dies abans van llegir-nos el seu llibre "Educació i vida quotidiana".
Per poder dur a terme el treball de manera individual les meves companyes es van crear un compte per poder registrar-se a la Viquipèdia. Jo vaig treballar conjuntament amb la Roser ja que quan ens vam repartir les parts del treball a ella i a mi em va tocar fer la biografia, vam quedar i la vam fer les dues juntes, per aquest motiu només la Roser es va crear un compte, ja que no calia que ho fessim les dues.
A continuació les meves companyes van anant ampliant el tema.

A sigut un treball que ens a portat més allà del que ja sabiem, ja que totes hem utilitzat la Viquipèdia alguna vegada i mai ens haviem parat a pensar que podíem col·laborar en ella.
Estic contenta amb el treball realitzat, tant meu com de les meves companyes, ja que poc a poc hem anat ampliant el tema amb la notre recerca.

Aqui us deixo l'enllaç de la pàgina: Eulàlia Bosch

Recitació

A l'assignatura de Comunicació oral, escrita i digital vam haver de recitar. Dreta i davant de tota la classe vaig recitar una posia de Miquel Martí i Pol: l'Elionor. Estava molt nerviosa i cal dir que els nervis em vam fer passar una mala jugada, però finalment em vaig ensortir.

Aquí deixo escrita la poesia que vaig recitar:


ELIONOR

L'Elionor tenia
catorze anys i tres hores
quan va posar-se a treballar.
Aquestes coses queden
enregistrades a la sang per sempre.
Duia trenes encara
i deia: "sí, senyor" i "bones tardes".
La gent se l'estimava,
l?Elionor, tan tendra,
i ella cantava mentre
feia córrer l'escombra.
Els anys, però, a dins la fàbrica
es dilueixen en l'opaca
grisor de les finestres,
i al cap de poc l'Elionor no hauria
pas sabut dir d'on li venien
les ganes de plorar
ni aquella irreprimible
sensació de solitud.
Les dones deien que el que li passava
era que es feia gran i que aquells mals
es curaven casant-se i tenint criatures.
L'Elionor, d'acord amb la molt sàvia
predicció de les dones,
va créixer, es va casar i va tenir fills.
El gran, que era una noia,
feia tot just tres hores
que havia complert els catorze anys
quan va posar-se a treballar.
Encara duia trenes
i deia: "sí, senyor", i "bones tardes".

Territori: Badalona Ciutat Romana

El passat dimecres 16 de desembre, la meva companya Soraya Corpas i jo, vam expossar el treball de Territori, titulat: Badalona ciutat Romana.
Ens va costar una mica decidir-nos pel tema, ja que teníem clar que el volíem fer de Badalona, però no sabíem ben bé amb quina part de la ciutat centrar-nos.
Una vegada vam decidir el tema, vam sortir al carrer i vam grabar alguna de les parts més importants de la Badalona romana.
Finalment vam fer un power point on explicàvem d'una manera amena la història de Badalona i dels romans. La història consistia en que nosaltres erem romanes i havíem viatjat en el temps per així poder comparar la Badalona d'abans amb la Badalona d'ara.

Aquí deixo el nostre Power Point



Cançons

El proper dimarts dia 22 de desembre, portarem a terme l'exàmen de Música, el qual consisteix en cantar. La Reina ens va facilitar una llista amb 30 cançons que ens hem d'aprendre i d'aquestes 30 ens farà cantar una o dues cançons.
Espero que en general ens vagi molt bé.
Molta sort a tothom!


Repertori de cançons:

1. Arri, arri tatanet

2. Ball manetes

3. Ball rodó, Caterineta

4. Bim bom

5. Cadireta enlaire

6. Do, re, mi al jardí

7. El ballet del rotlletó.

8. El gall i la gallina

9. El poll i la puça

10. Escarabat bum, bum

11. Jaume Pataume

12. La barca puja i baixa

13. La Castanyera

14. La Caterineta

15. La pastoreta

16. Pedra, pedreta

17. Peix, peixet

18. Per què tenim les dues mans?

19. Per Tots Sants

20. Peu polidor

21. Ploreu, ploreu ninetes

22. Plou i neva a la bassa de l’Esteve

23. Qui la ballarà

24. Quinze són quinze

25. Salta Miralta

26. Son, soneta

27. Titeta pon

28. Ton pare no té nas

29. Al carrer més alt

30. El pap de la Pepa

miércoles, 9 de diciembre de 2009

Presentació de la setmana d'activitats extraordinària

Com ja vaig comentar a una entrada anterior, dimarts passat juntament amb l'Anna Muñoz i la Sílvia Sánchez vam presentar el vídeo de la nostra semana d'activitats extraordinàries.
Aquest va ser el nostre resultat:



domingo, 6 de diciembre de 2009

DEBAT: Canvi de les vacances escolars i el seu canvi d'horari

El passat dimecres 25 de novembre a la classe de Comunicació Oral, escrita i digital juntament amb el meu grup format per la Soraya Corpas, la Xènia Casas, la Sílvia Sánchez, la Carla Sarto, la Anna Muñoz, la Anna Taberner, la Míriam Lozano, la Roser González i la Mònica Gibert, vam fer un debat sobre el canvi de les vacances escolars i el seu canvi de nom. L' Anna M., la Roser, la Míriam, la Mònica i l'Anna T. anaven a favor, mentre que la Soraya, la Carla, la Xènia, la Sílvia i jo mateixe estaven en contre.
Tant el meu grup com l'altre, ens vam preparar un bon debat, amb preguntes i bons arguments.

Per poder realitzar millor la nostre feina, vam veure el vídeo que ens va facilitar l'Anna Mackay: la Lliga del debat universitari (UA-Udl) .

Tot i que estàvem totes una mica nervioses, creiem que ens va sortir força bé i que a la gent li va agradar.

Seminari: dimarts i dijous 1 i 3.12.09

DIMARTS

Dimarts era el dia de presentar els nostres treballs! Ens vam canviar d'aula ja que a la de sempre no hi ha projector.
Com ja és habitual a les nostres sessions de seminari el Francisco Caballero ens va explicar el conte d'en Patufet on ens va fer participar a tots cantant la cançó de: Patim, Patam, Patum homes i dones del cap dret, patim patam, patum no trapitxeu en Patufet.



A continuació cada grup va exposar les seves presentacions de la setmana extraordinària, totes vam estar molt bé i molt treballades.

DIJOUS

Dijous l'Anna Muñoz va explicar el conte d'en Tabalet i a continuaació vam comentar les pel·lícules de Billy Elliot i de Àgora.












Seminari: dimarts i dijous 24 i 26.11.09

DIMARTS

En aquest dia de seminari vam reunir-nos en petits grups per fer la presentació de la semana extraordinària, jo anava amb la Anna Muñoz i la Sílvia Sánchez i vam fer-ho utilitzant el programa Movie Maker.
Tot i que al principi no vam sapiguer com enfocar la presentació, finalment i poc a poc van anar sorgint idees i van fer un bon treball.

DIJOUS

I tornem amb els contes! Vam tornar a començar la nostre sessió de seminari amb un conte, l'Anna Dalmau ens va explicar "La bruixa maduixa".
A continuació ens vam tornar a reunir en petit grup per acabar les presentacions de la setmana extraordinària.