domingo, 25 de octubre de 2009

Utilitzem el GIMP

El Gimp és un programa de distribució lliure, extremadament potent i versàtil, adequat per a tasques com ara retoc fotogràfic o creació i disseny d'imatges. Es pot utilitzar com a simple programa de dibuix, com a programa de retoc fotogràfic professional, com a sistema de processament massiu en línia, com a dissenyador massiu d'imatges de producció, com a convertidor de formats gràfics, etc. Disponible per a Linux, Windows i Mac.

La imatge original (2592 x 1944 píxels) amb la qual portaré a terme la pràctica és la següent:



El primer que vaig fer va ser retallar la imatge amb l'eina de retall (el dibuix del cutter) i va quedar de la següent manera:



Seguidament vaig anar a Eines: Eines de transformació i a escalar i vaig fer la imatge més petita, per tant té menys pixels i pesa menys, és a dir, ocupa menys espai a la memòria. Ara la imatge té 2392 x 1744 píxels i és la següent:



I per acabar, vaig retocar la imatge original eliminant un element d'aquesta amb l'eina de clonació (el tampó). El que he eliminat és el meu serrell, la taula que estava situada on és el suro i un pinzell que havia a la taula. La imatge va quedar de la següent manera:



No hay comentarios:

Publicar un comentario