domingo, 22 de noviembre de 2009

La setmana d'activitats extraordinàries arriba al seu fí

Ja ha finalitzat la setmana d'activitats extraòrdinaries, ha estat una setmana diferent, on hem aprés coses fins al moment pot ser desconegudes i on em viscut experiències noves, com per exemple al jardí de les cordes.
El que hem fet aquesta setmana és el següent:

Primer dia:
El primer dia va ser el dilluns 16 i vam anar al jardí de les cordes de Cerdanyola, va ser una nova experiència, per a alguns millors que per d'altres, ja que van haver-hi petits incidents (potser anécdotes per riure) i com és lògic no a tothom li agrada fer aquest tipus d'activitats. Com he dit anteriorment, va ser un dia diferent.
Primer ens van ensenyar el circuit dels més petits, a continuació ens van explicar com ens teniem que col·locar l'arnés per no patir cap accident i vam fer una proba a un circuit molt curt. Finalment vam poder anar als circuits, havien de diferents nivells, cada color era un nivell diferent.



Segon dia
El segon dia, dimarts 17, vam anar al MNAC. Al començament la responsable del Departament d'Educació del MNAC ens va explicar que aquest departament va néixer l'any 1975, quan un grup d'estudiants de Belles Arts va oferir la possibilitat de donar aquest servei a les escoles, perquè així els nens i nens tinguessin una altre visió de l'art. El servei educatiu consta de tres persones.

Una vegada finalitzada l'explicació el grup classe es va dividir en dos i a mi em va tocar veure l'exposició de "Dansa de Fades i Follets", pensada per a nens/es d'entre 3 i 6 anys. Va ser una visita guiada molt divertida, ja que haviem de fer que teniam 6 anys.
Mitjançant titelles, cançons, una bareta màgica, flors de tela, un ball i molta màgia vam anar veient tota l'exposició.

A mi em va agradar molt ja que va ser una manera diferent de veure obres d'art.

Tercer dia
Al dimecres 18 no havia una activitat programada per la universitat, sinó que haviem de buscar nosaltres mateixos una sortida que fos educativa i que sigui adequada per portar als nens en cas de que fossim professores. El meu grup constava de tres persones, l' Anna Muñoz i la Sílvia Sánchez i jo, vam anar a la ludoteca del Poble Sec
En contes d' anar dimecres, van decidir anar el dissabte ja que havia menys gent i així podriem realitzar més tranquil·lament la visita. Vam estar parlant amb un monitor de la ludoteca, el qual ens va explicar el funcionament d'aquesta.



Quart dia
Al quart dia, el dijous 19, vam anar a veure l'escola Joan XXIII de Bellvitge, formada pel centre d'estudis Joan XXIII i pel centre de tecnologies Iduarte.
Al començament ens va rebre la Carme Castelltort, la qual és la directors del centre, i aquesta, estava acompanyada per dos professors, un era el responsable d'infantil i l'altre un professor de Blanquerna que està al càrrec del Centre de Tecnologies Ituarte.
Tots tres ens van fer una breu explicació del funcionament de l'escola, sobretot van recalcar que Joan XXIII és un centre obert al barri.

La missió del centre és promoure una formació innovadora, compromesa i personalitzada que satisfaci les demandes del nostre entorn, atenint-nos a criteris de promoció social i qualitat. Per aquest motiu bases l'educació del centre en:

  • Acadèmica
  • Personal
  • Social
  • Cristiana
L'escola té dues línes d'Infantil, dues de Primària, quatre línies d'ESO, tres de Batxillerat, cinc cicles de Grau Mitjà, cinc de Grau Superior i cursos de formació no reglada.

Els aspectes bàsics del centre són:

  • Atenció personalitzada
  • Innovació pedagògica
  • Relacions internacionals
  • Accions UNESCO
  • Escola arrelada a l'entorn
  • Qualitat
  • Treball en xarxa

A l'educació infantil, l'educació es basa en procurar que l'infant es senti estimat, respectat i escoltat.

Una vegada que va finalitzar la xerrada, ens vam dividir en dos grups i vam anar veient l'escola. Personalment em va sorprendre molt l'escola i em va cridar molt l'atenció la manera que tenen de treballar a l'aula i als passadisos. També em va sobtar veure que era una escola molt avançada tant a nivell pedagògic com tecnològic, i com pels nens és habitual l'utilització de les TIC/TAC i com amplien els seus aprenentatges mitjançant les noves tecnologies.

Cinqué dia
La setmana d'activitats finalitza, i com a última sortida, el divendres 20, anem a veure un concert per a nens a l'auditori anomenat "Corda i descorda", on van tocar 24 peces diferents, van ser les següents:
  1. Vals de la bella durmiente (Disney)
  2. Cushion Dance (B. Bartok)
  3. Trio en si bemoll (F. Schubert)
  4. Vent (P. Bardagí)
  5. La muerte del Ángel (A. Piazzolla)
  6. La gallina ponicana (Tradicional catalana)
  7. Duet (F. A. Hoffmeister
  8. Heavy Birthday (Tradicional)
  9. Perdido (J. Tizol)
  10. Carlemany (P. Bardagí)
  11. El vals de les tórtores (Josep M. Bardagí)
  12. Mòbil (P.Bardagí)
  13. Rossinyol (Tradicional catalana)
  14. Petita música nocturna (W.A.Mozart)
  15. Sense trampa (Josep M. Bardagí)
  16. Plou i fa sol (Tradicional catalana)
  17. Tres musiquetes (P.Bardagí)
  18. Cançó de bressol (J. Brahms)
  19. Guitarra a 7 mans (M. Durozier)
  20. Tres, sis, nou (Tradicional catalana)
  21. Stupid Blues (p. Bedagí)
  22. Canción de cuna-pleaños (J. Brahms/tradicional)
  23. El cant dels ocells (Tradicional catalana)
  24. En Jan petit com balla ( Tradicional catalana)

Personalment em va agradar molt el concert, ja que va ser molt amé i divertit i no m'ho esperava així.

No hay comentarios:

Publicar un comentario